2012/01/21

Skyltdocka ute och inne

det kan vara väldigt svårt att fota tavlor, det ser man tydligt på bilderna av skyltdockan, färgerna ser oftast bra ut i kameran men när de har laddats in i datorn ja då först ser man att det inte blev så bra, det absolut bästa är att fota ute i dagsljus, de stora bilderna är tagna inomhus och dom blir gärna lite för gula i färgen medans den lilla bilden är tagen utomhus och den stämmer bra med verkligheten, så det är bara att gå ut och fästa upp målningarna på husväggen för att få ett bra resultat, skyltdockans mått är 30x40 målad i akryl

9 kommentarer:

  1. Tänk vad viktigt det är med rätt ljus. En hel vetenskap.
    Fina skyltdockor. :)
    En fin kväll önskar jag dig.

    SvaraRadera
  2. Gomorron vännen,hade visst sagt för mycket om mönstret till handledsvärmarna...;))) Men du kan köpa det på www.Knittingroom.se där har dom massor med fint man kan göra och väldigt billiga mönster..;))
    Ååå den tavlan var vacker...;))

    KRAAAAM på dig och ha en härlig Söndag!!!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att det alltid är mycket svårare att fotografera inomhus oavsett motiv. Därför blir det inte så många bilder på min blogg så här åres tyvärr.

    SvaraRadera
  4. Verkligen skillnad på färgen, ute och inne! Änglarna-tavlan tycker jag jättemycket om!
    Kraam!
    -Pia-

    SvaraRadera
  5. Sån skillnad , ja de är verkligen tråkig årstid att fota inomhus nu ;)
    tackar så mycke för dina snälla rader ;)
    önskar dig en skön vecka
    kram pia

    SvaraRadera
  6. En så vacker skyltdocka och visst ser man skillnad på ute och inne.
    Jag måste nog också börja gå ut och fota ser jag för mina bilder blir också en aning gula..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  7. Jippi, Jippi....nu kom jag in hos Dig!!!!!!!!!
    Så snygg tavla! Är du medveten om att du är en duktig konstnär? Om inte: så vet du det nu!
    Var rädd om Dig!
    Kram varm ärlig från mig.

    SvaraRadera
  8. ÄNTELIGEN kom jag in till dig...:)
    Har försökt länge, och idag lyckades det JIPPI!!!:)
    Visst gör ljuset utifrån stor skillnad, jag brukar fota de dagar det är strålande sol ute.
    Då blir det jätteljust inomhus hos mig med alla vita väggar, och det blir stor skillnad på korten jag tar...:)
    Skyltdockan du målat är sååå fin...:)
    Har velat köpa en skyltdocka länge, men inte hittat någon till ett vettigt pris.

    KRAMAR till dig, Cia:)

    SvaraRadera
  9. Hej! Äntligen kan jag kommentera här hos dig igen, kul!
    Verkligen skillnad å inne eller ute, tänk vad ljuset påverkar.
    Önskar dig en fin onsdag. Kram

    SvaraRadera