2012/09/09

Hagel i lingonen

Har ni sett vilken vacker mossa jag hittade i lingonskogen, alldeles rosa lyste den upp marken. En grankotte har landat mitt i ett blåbärsriset, det såg lite festligt ut. Lingon fanns det gott om, gladeligen satte vi igång att plocka medan himlen blev mörkare och det blåste upp. Regnet kom först och övergick i hagel....aldrig har jag plockat lingon i hagel, det var bara att klämma in sig under en gran tills det slutade, sen fortsatte vi som om inget hänt, lite blötare bara, men vi fick våra hinkar fulla innan vi vände kosan hem igen...

4 kommentarer:

  1. Men vilken vacker mossa,det är nåt jag oxå ska plocka snart för man vet aldrig när snön kommer...;)))
    Jag har turen att få färdig lingonsylt av mina snälla föräldrar å så fick jag blåbär igår av pappa,han älskar att vara i skogen å plocka bär...;))
    Ha en härlig dag nu vännen..
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera
  2. Jättefin mossa.. o kotten bland riset, haha..Här runtomkring ,inte där jag bor men bara 6 km från oss,)kom oxå hagel i massor..men det är ju så kallt så man kan ju sluta förvånas över allt... men ikväll har vi varmare..hela +12 mot igår då det va +3...vid samma tid.kram

    SvaraRadera
  3. Det var då verkligen fin mossa, sån vill jag oxå hitta.
    KRAM
    Eva

    SvaraRadera
  4. Otroligt fin mossa, undrar vad det är för sort. Så fin färg.
    Kul att ni fick med er en massa lingon trots ovädret som drog förbi.

    Önskar dig en fin kväll
    Kram

    SvaraRadera