2016/09/08

Provar hattar på NK

Jag börjar så smått att måla efter sommarpausen. Det känns skönt att greppa penslarna igen och känna att inspirationen återkommer. Den här målningen blev till efter att jag varit med min väninna på det stora varuhuset NK i Stockholm. Vi går och provar hattar föreslog hon. Nu passar jag inte i hatt, men det blev en trevlig stund tillsammans med den unga säljaren som för övrigt tyckte att jag passade bäst i stora oversize kepsar och det har han nog rätt i. Jag har målat tavlor med just sådana kepsar tidigare men nu blev det lite andra huvudbonader gjorda i papper på den här målningen. Kul att vara igång igen... akryl, papper, tusch

1 kommentar:

  1. Härligt! Häftig målning, Gillar riktigt mycket ,-))))
    Själv bär jag aldrig hatt, men kan vara kul att prova.
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera