2012/04/19

Barnpyssel

Kommer du att lägga ut mitt pyssel på datorn frågade mitt yngsta barnbarn, njaaaa vi får se svarade jag, men det är klart att jag måste visa hennes verk så jag har gjort ett litet utställningscollage. Har ni barn eller barnbarn kanske det här är ett pysseltips, vi klippte hjärtan i tjock papp, limmade först notpapper och blad från en bok som underlag. Jag plockade fram mina bokmärken lite spets- och bomullsband och lite annat som vi hittade i gömmorna, resultatet blev riktigt gulligt eller hur. Jag tänkte också lära henne att sy eftersom jag själv tycker om att brodera. Jag ritade upp en enkel blomma som hon skulle få prova på och hon sydde o sydde t o m dubbla varv och fick ett fint resultat. Mellan pysslet behövs lite frisk skogsluft och då skapade vi konst på stig, det kanske glädjer någon som är ute och kutar i skogen....

6 kommentarer:

  1. Ett kreativt barnbarn ser jag brås nog på dig, å JÄTTEFINA alster har skapats må jag säga.
    Kram
    EVA

    SvaraRadera
  2. How nice, I hope I can do the same when my grandchild (due in June) is big enough.
    Great work, keep it up!

    SvaraRadera
  3. Hej Irene!
    Så mysigt ni hade det på "skapar dagen".
    En dag som skapar fina minnen som man kan bära med sig länge. :)
    Kram till dig.

    SvaraRadera
  4. Ditt inlägg fick mig att minnas hur min mamma pysslade med oss som barn. :)

    SvaraRadera
  5. Jag tycker om att pyssla med mina barnbarn och sparar alltid en massa saker i en låda som de kan skapa något av när de kommer. Jag är lite barnslig av mig, men jag vill inte säga att jag precis lider av det - jag har kul med barnen.
    Tack för tipsen. Hälsa barnbarnet att det var jättefina saker.
    Ha en fortsatt fin helg och kram!

    SvaraRadera
  6. Så fint ni gjort! Jag tycker också om att pyssla med barnbarnen. Det är alltid ett stående projekt när de kommer: pyssel stunden...kallar vi det! Då både målas & pysslas det så de står härliga tider till....men så roligt vi har!
    Ha det nu så bra och var rädd om dig!
    Kram & vink från mig.

    SvaraRadera