2012/09/12

Guldkant på tillvaron




Lite guld har jag plockat in i inredningen i mitt nya målarrum som var sovrum tidigare. Den gamla ramen är ett loppisfynd och ser ut så här just nu, med den lilla skotavlan och några målade pinnar. Det är bara att byta motiv efter humör eller varför inte årstid. Spegeln och pedestalen är arvegods, ovanför spegeln hänger en Lasse Åberg. Nedan ser ni Bönan i Bönan som nyligen såldes. Tavlan målades efter en skiss som jag gjorde i Fiskeläget Bönan utanför Gävle. Eftersom den såg så tom ut så satt jag dit en "böna" som jag klippte från en annan målning, så var titeln given ... önskar er en skön onsdag....SÅLD


4 kommentarer:

  1. Häftig böna det där..underbara färger!!!! Målarrummet ser fint ut, med guld blir det ännu finare..precis en sådan piedistal har min mammma..
    kram Karina

    SvaraRadera
  2. 3 Tanter kikar in och önskar Dig ett fint veckoslut!
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Jättefin tavlaa
    Ja tavlor, rolig ide med ramen
    Ha en skön helg

    SvaraRadera
  4. Ojoj, så mycket fint du gör..

    Kram Maidi

    SvaraRadera