2012/11/05

Rutor

 När jag har målat möbler, ett antal stolar, en gammal skrivbordsmöbel m m har jag använt ljus grå färg. Jag tycker det blir fint mot det vita i inredningen. När jag skulle måla den stora pallen, då ville jag göra något kul. Jag klippte rutor i papper och så provade jag mig fram. Pallen målades vit och rutorna i lite mörkare grå färg som jag blandade till själv för att få den nyans jag ville ha. Pricken över "i" fick bli en liten ros i ena hörnet. Till sist sandpapprade jag lite försiktigt över ytan.  Tänk vad lite färg kan åstadkomma, från en tråkig furupall till något mer spännande...
Hoppas ni har det mysigt i gråvädret..

11 kommentarer:

  1. Jättefint .Färg kan verkligen förändra
    Ha en skön vecka

    SvaraRadera
  2. Nä men kära Irene, var får du all inspiration från? Så läckert!
    Du är allt en riktig fixare du...
    Här är huvudet helt tomt...en och annan skruv skramlar runt....*fniss*....
    Må gott och vi hörs!
    Kram och vink från mig.

    SvaraRadera
  3. Blev ju SÅ härligt ,-)
    Tycker mycket om grått!
    Vad du fixar, här sitter jag med min lerklump ,-)
    Hur hinner du?
    Jag vill måla och greja, men det blir inte mycket, vill gjuta också ,-))
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  4. Snyggt-som vanligt då du fixar saker..smakfullt..
    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Va snyggt,jag blev riktigt sugen nu på att göra nåt liknande på mitt köksbord...;))

    Ha en härlig dag nu..
    KRAAAAAM på re fina du!!

    SvaraRadera
  6. Hej, vad fint.Kram AL

    SvaraRadera
  7. Hej ! Roligt att du hittade mig :) och nu har jag hittat dig också...jättetrevligt ställe du har att kika runt på. Jag tycker bordet blev underbart fint och grått och vitt med endast en lite färgklick är det jag gillar allra mest just nu ! Ha det fint och kram från Eva

    SvaraRadera