2013/02/17

Nu har jag provat

De senaste veckorna har jag bara målat akvarell... och många har det blivit. Jag blir inte alltid nöjd, som ni vet och då blir det, en till och en till, samtidigt som nya idéer poppar upp. Det innebär också att materialet tar slut och måste inhandlas. Det var då jag kom på att jag skulle försöka måla med akrylfärger som jag målar med akvarellen. Det fungerar naturligtvis inte... men lite akvarellkänsla kanske bilden ger...och jag har fått prova...och efter det, var det bara att ge sig i väg och köpa mera papper... Love - akryl - 30x40

10 kommentarer:

  1. Superläcker tavla,du är så grym å har en sån härlig stil på dina alster...:))

    Kraaaam till dig fina du!!

    SvaraRadera
  2. Läckert tycker jag!
    Tycker du får fram känslan på ett annat speciellt sätt än med akvarell, Gillar det! ,-)
    KRAM o ha det gott, Primrose ,-)

    SvaraRadera
  3. Syskon, tänker jag på,när jag ser din tavla..jätteläcker..Visst är akryl bra..man kan ju späda med vatten, så det nästan blir som akvarell...nästan..tycker den färgen är mkt snyggare..blir mer effekt..och liv..särskilt med lite risp och kladd...Kram Kram
    NU vill jag gå på kurs..Har du nån på G??
    Måla måla, det är livet..Kram Karina

    SvaraRadera
  4. Du har verkligen ett eget uttryck. Var rädd om det. Det är värdefullt :)
    Tycker om hur du förmedlar
    Kram och ha en finfin tisdag
    Emma

    SvaraRadera
  5. MYCKET,MYCKET BRA tycker jag , Din stil är suverän...Kram / Birgitta.

    SvaraRadera
  6. Läckert ! Det är alltid bra att testa..annars får man ju aldrig veta !!
    Tack för din kommentar på min blogg. Tyvär så gick den inte att publicera av någon konstig anledning. Den påstås aldrig ha funnits fast jag har den framför mig :(
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vilka underbara tavlor du gör, wow!!! Tänk om jag i allafall hade en tiondel av din talang, då skulle jag vara helnöjd! De du målade till Alla hjärtans dag är urläckra. Ha det fint/Annelie

    SvaraRadera
  8. Så fin
    Du ör jötteduktig
    Ha en skön helg

    SvaraRadera
  9. Vackert och stilfullt
    Du är duktig
    Kram

    SvaraRadera