2013/10/18

Måla med plast

Nog är det bra roligt att lära sig något nytt. Som att använda plastfilm när man målar akvarell. För mig var det en ny upplevelse och mycket roligt. Den första bilden "alla vi" målade jag lite färg på papperet, bara på måfå och därefter lade jag på plasten och knycklade till den, då bildas ett mönster i färgen. När det har torkat är det bara att teckna det man ser i bilden, jag har använt tusch. I bilden "skuggor" tecknade jag först innan jag lade på färgen, lite mer strukturerat så att säga. Med den här tekniken kan man låta fantasin flöda och få  ett spännande resultat. Prova får ni se. Till sist önskar jag er en trevlig helg...

5 kommentarer:

  1. Men du är då fiffig jänta AL

    SvaraRadera
  2. Irene, så läckra de blev ! Jätte fina....de där ska jag också prova på.
    Önskar dig nu en skön helg!
    Var rädd om dig!
    Kram kram och vink från mig.

    SvaraRadera
  3. Ahhh, så kul, måste testas!:) Jättehäftiga bilder!
    Din första bild blir lite som med saltet att det finns massor med motiv färdigt i bilden som bara behöver plockas fram och förstärkas:)
    Ha en finfin helg!
    Marianne

    SvaraRadera
  4. Kanon!
    Hur många ideer har du?!
    Allt nåt nytt, superfint.
    Jag funderar på att måla nåt till köket ,-))
    Jag funderar ännu!? ,-))
    Ha det jättefint.
    KRAM Primrose .-)

    SvaraRadera
  5. Hej Irene
    Vilken härlig fantasifull idé du bjuder på. Snyggt och spännande. Kram från K

    SvaraRadera