2013/11/07

Syskonen

Våran storasyster  - akryl-collage 40x50 - är nog en passande titel för den här tavlan. En flicka, i tonåren som ser ut att vara ganska trött på sina småsyskon, och de håller sig lite i bakgrunden för säkerhets skull...men visst finns det syskonkärlek med i bilden...det vill jag tro...så går mina tankar fram och tillbaka när jag tittar på den här målningen och undrar vad den säger mig. Får sluta att fundera och istället önska Er en fin helg, det är redan fredag imorgon, tiden rusar...

3 kommentarer:

  1. Så vacker tavla! Förstår att den väcker "tankar"
    .Jag tolkar den som att de två yngre syskonen ser väldigt upp till sin stora syster...eventuellt med lite respekt och rädsla?
    Önskar dig en bra helg! På med hatten, nu börjar det bli kallt om öronen.
    Kram och vink från mig.

    SvaraRadera
  2. Mysigt vackert, ser att dom tänker .-)
    Du är skicklig .-))
    Själv har jag fått upp en tavla på köksväggen,.-)))
    KRAM och en mysig Helg.
    Primrose ,-)

    SvaraRadera
  3. Så fantastiskt mycket fina tavlor du gör,Gillar dem med paste, har testat det för många år sedan, blev inte alls lika bra
    Jag har paus på min blogg ,fotar mycket och lägger ut på instagram, du har inte instagram?
    Ha en skön helg

    SvaraRadera