2014/04/04

Dagstidningar och akvarell

Vi är några som träffas och målar på ett hantverkscafé. Ibland vill vi göra något annat så vi bestämde oss för att göra collage av tidningspapper. Det blev ett väldigt rivande i tidningarna och ett pusslande för att få ihop en bild av något slag. Mina två damer klipptes ut från en akvarell och fick ta plats i mitt collage, som började ta form efter ett tag.  Nu flanerar damerna omkring bland de gamla bruksgårdarna i Sandviken. Så trevligt  kan det vara när vi inspirerar varandra till lite tokiga idéer.  Trevlig helg /Irene

10 kommentarer:

  1. Vilken kul idé och snyggt blev det också!!!
    Jag hade några sådana idéer förut, fast jag använde det på trä. Det resulterade bl a i hushållspappershållare!! jag har lite tokiga idéer ibland men jag måste testa, annars står det ju still... pappershållarna blev lite häftiga, om jag inte minns fel.
    Det är väl underbart om vi kan inspirera varandra till lite nytt.

    Ha en fortsatt trevlig helg!
    och tack för att du tittar in till mig.
    //lisa

    SvaraRadera
  2. tänk va härligt inspirerande. Precis så som man önskar man kunde få bli!
    Superfint!! Gillar dina damer. De är så mycket nostalgi för mig.
    kram
    Fia

    SvaraRadera
  3. Fina damer på Bruket , du är jätteduktig ...Härliga bilder fixar du fram hela tiden , mycket inspirerande . Trevlig söndag önskar jag dig ...

    SvaraRadera
  4. Inspirationen flödar märker jag! :)

    SvaraRadera
  5. "Tokiga" idéer gillar jag och tack för tipset med tidningarna. Jag har sett en tavla förut med tidningstext i bakgrunden som en tapet - övriga motivet var en massa äldre män som satt på en bar med glas framför sig. Färgerna gick i svagt gult, beige, brunt och svart. Den fastnade på min näthinna!
    Må så gott och tack för att du visar så mycket fint på din blogg!

    SvaraRadera
  6. Tokiga ideér kan ibland vara de bästa. Ditt collage blev ju alldeles strålande.. Kommer ihåg att man gjorde något liknande i skolan men det blev nog aldrig så fint förstås :)

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  7. Så mycket kreativitet -) o snyggt blir det, ni verkar ha kul ihop ,-)
    KRAM o ha det fint!
    Primrose ,-)

    SvaraRadera
  8. Vad fint det blev..gillar verkligen ditt collage och damerna har fått en riktigt fin miljö att visa upp sig i! Kram Eva

    SvaraRadera
  9. Kul att träffas och måla tillsammans. Ibland behövs lite inspiration och nya idéer. Roligt att använda tidningar blandat med dina akvareller.
    En fin tavla blev det!

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  10. Vad roligt med lite blandteknik, fint resultat

    SvaraRadera