2019/03/16

Det är inte bara att måla

Full fart i ateljén, snart är det Påsk och Konstrunda. Gästrikkonst.  Jag har målat hela vintern och fyllt upp ett lager. När målningarna är klara ska de listas. Det blir några turer till byggfirman för att köpa list och spik. Lim behövs också, och sen lite målarfärg att måla listerna med. När listerna väl är på plats ska det fixas en upphängning. Jag gör också i ordning små kort som ska sitta vid varje tavla, med tavlans titel, teknik och pris, Titlar ska sättas på alla tavlor. Det är lätt ibland, men det kan vara jättesvårt andra gånger. Jag kan gå och fundera på det länge, jag värker fram titlar brukar jag säga. Det sista jag gör är att sätta pris, svåraste uppgiften. När jag anser mig klar med allt det här, har jag en genomgång och en tänkbar planering på hur tavlorna ska hängas. Packar ner tavlorna och känner mig sen beredd att möta alla besökare som kommer, det är så roligt.  Tavla titel: slå följe akryl/collage mått 40x47  SÅLD

1 kommentar:

  1. Bra titel ,-)
    Läcker tavla!
    Det måste vara en upplevelse att se dina konstverk utställda.
    Mycket runt omkring men jättekul måste det vara. Priset är nog svårt att sätta alla fall i början, du har sålt så mycket nu ,-)
    Lycka Till
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera