2012/07/01

En riktigt bra helg

Ni skulle bara veta vilken härlig akvarellkurs jag varit på i helgen, bara några mil hemifrån. Här i det gamla huset som är varsamt renoverat och där ägaren har en förmåga att fånga det konstnärliga i enkla ting, där har jag målat. Från härliga Härjedalen kom vår lärare Magdalena Brunzell, hon målar helt underbart och hon har verkligen inspirerat mig att måla akvarell. Jag har lärt mig montera upp pappert på ett enklare sätt, skissat med kol, gillar, t o m målat akvarell med akrylpenslar och mycket mycket annat. Ni kan Googla på Magdalena om ni vill se hennes verk. Jag känner mig också glad över alla nya målarkompisar. Fortsättning följer.....

4 kommentarer:

  1. Låter ju som en underbart härlig och givande helg...;))) Hoppas att du får en härlig Måndag oxå....KRAAAAM på dig vännen..;))

    SvaraRadera
  2. Vad roligt med en kurs som ger så mycket ,akvarell är roligt men svårt
    Ha en skön sommar

    SvaraRadera
  3. Roligt! Ser.väldigt fint ut också!

    SvaraRadera
  4. Hej Irene! Det var verkligen kul att ha dig på kurs, du inspirerade mig också! Kram

    SvaraRadera