2014/02/08

Tankar

Det här är den tredje målningen i akryl under tema tankar. Mått 40x50 och titel "tro inte på allt du tänker". Jag hörde någon som pratade på radion om hur vi målade upp saker i våra tankar. Vi tänker på sådant som kanske kommer att hända och vi tror oss veta hur det kommer att bli...sägs det vidare i programmet. Till slut uppmanas vi att inte tro på allt vi tänker. Det där fastnade kvar hos mig, så när jag började måla mina tanketavlor var det en given titel, och passande just för denna målning. Jag har även målat en hel del tanketavlor i akvarell, men det får jag tänka på en annan gång.....

8 kommentarer:

  1. HÄFTIGT !!!!!!!
    Ha en skön söndag
    Kram/ Eva

    SvaraRadera
  2. ja sant är det...tro inte på allt du tänker..fina tavlor blev det!!! Kram Karina

    SvaraRadera
  3. Så fina tavlor och kuddarna blev jag jätteförtjust i. Det ska jag ta efter!
    Må så gott och kram!

    SvaraRadera
  4. Härliga tavlor som är jättesnygga!
    Ha det nu så gott och kramen!

    SvaraRadera
  5. Ibland skenar tankarna iväg ,-))
    Jättefina tavlor, jag tycker mycket om hur du trollar fram olika saker som människor där dom inte brukar vara ,-))))
    Kram och ha det fint. Primrose ,-)

    SvaraRadera
  6. Det rör sig en hel del i ditt huvud :) Jättefin tavla! Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Så kul och bra att Du tittade in hos mig för nu hittade ju jag hit, tack snälla:)
    Vilken underbar konst Du gör!! Såå läckert!!! Gillar såå mycket!!!
    Jag lägger bloggen i in lista så ska jag kika in i lugn och ro lite senare.
    Ha en fin dag!!
    Hälsningar lisa

    SvaraRadera