2014/01/31

Brodera fritt

Nu har det blivit en till kudde här hos mig. Jag som gillar att sy med små stygn och att se bilder växa fram med hjälp av nål och tråd. Min tanke var att sy helt fritt och med vanlig svart sytråd. Motivet fick bli mina målade figurer. Jag ritade upp den första figuren och sydde den, sen fyllde jag på vartefter med nya figurer tills jag inte fick plats med fler. Sytråden ger en känsla av att det är tecknat och det var precis det jag ville. Det här är så kul, men hur många kuddar kan man ha egentligen... kanske dax att göra tavlor istället, rita måla sy... en bra idé kanske... Trevlig helg

8 kommentarer:

  1. Ha haha så snygga som dina kuddar blir kan man ha massor! ,-))
    Dom blev SÅ snygga! ,-)
    Jag har ju bara en, den jag skickade efter, efter min målning ,-))
    Ha en mysig helg! KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  2. Så snygga kuddar, du är jätteduktig och kreativ. Kramis.

    SvaraRadera
  3. Jösses, så fiffigt och jag tycker nog att man kan ha nästan hur många kuddar som helst :)

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  4. Man kan ha hur många kuddar som helst! Vilken rolig idé att sy efter teckningarna.
    Kanske funkar på tavlor också. Fortsätt!

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  5. Hej igen,, du undrade lite om färgen jag målat med.. Gå in på http://www.monicasbutik.se/ där kan du läsa allt mycket om färgen..
    Om man bara målar med själva färgen så känns det som krita (därav Chalk) men sen kan man polera den med ljus vax och för att få lite andra effekter tar man mörk vax..
    Jag har svårt att förklara men som sagt står det mesta på Monicas sida och där kan du även beställa om du vill..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  6. Mycket kreativa och ursnygga kuddar ....mera nål och tråd , jag tänker prova !!!!

    SvaraRadera
  7. Fina ser att det är dina, din stil helt enkelt..man har en viss stil, och den kommer igen i det mesta skapandet...Kul att brodera, faktiskt har jag gått en kurs i fritt broderi..med lite pärlor och palettinslag också kul..Kram Karina,...ska fota min lampa och försöka få en någorlunda bra mobiltelefonbild..hahah kram Karina

    SvaraRadera