2014/09/01

Mera om titlar

När jag målat klar den här tavlan lade jag ut den på facebook. Den hade ännu inte fått någon titel så jag  utmanade mina vänner att komma med förslag. Det är spännande. Alla kan se budskap i tavlan, och det kom riktigt bra förslag. Ett av förslagen kom från min son som skrev "Yohio". Han berättade senare att han såg Yohio i tidningen samtidigt som min målningen dök upp på facebook. Men inte kan jag döpa tavlan till Yohio eller?? Det finns en ängel med i målningen. Den har en central betydelse för mig i bilden. Hon som alltid finns där, det måste framgå i titeln. Till slut bestämde jag mig för ett annat förslag som jag fick, lade till lite bara, och kunde förstås inte låta bli att ta med Yohio, för egentligen har jag kallat tavlan för det sedan dess. Så blev det till slut: Titel, "hon, alltid med mig, fast jag kallas Yohio på facebook"  akryl 40x50  SÅLD

2 kommentarer:

  1. " Tankekraft"
    det får bli mitt förslag på din vackra tavla ,-))))
    Hade precis tänkt skriva att jag inte hade några förslag , så dök det ordet upp i huvudet precis!
    Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  2. Det blev väl ett kul namn! Bra att få lite hjälp med idéer.

    Trevlig helg!
    Kram Agneta

    SvaraRadera