2014/02/21

Ibland blir det inte som man tänkt sig

 När jag var på Panduro sist köpte jag decoupage för textil. Jag skulle prova att föra över bilder. Det är bara att ta en bild, jag rev ett blad ur en tidning, limmade på bilden på tyget och på så sätt skulle det bli ett fint avtryck. När det torkat skulle papperet tas bort. Det fungerade inte kan jag säga. Jag har försökt med olika tyger och papper men har inte lyckats. Om jag lyckats med en bild så har den blivit rosa. Så där låg nu tyget med hälften av papperet bortrivet, och jag tyckte det var för fint för att slänga, så nu har jag återanvänt materialet, det fick bli ett litet broderi av det hela,  något helt annat än vad som var meningen från början. Det blev Tea for two. Önskar Er en skön helg /Irene

7 kommentarer:

  1. Det blev ju superläckert ändå!! Precis sånt som jag gillar!!:))

    Trevlig helg!!
    //lisa

    SvaraRadera
  2. Jättefint! Härlig idé :)

    Tack snälla <3 Jennie

    SvaraRadera
  3. Det blev ju helt unikt och väldigt läckert! Tror det var en mening med att det blev "fel" från början, kram

    SvaraRadera

  4. Blir det inte det ena, så blir det det andra - kul.
    Du är så påhittig och ger mig lite egna idéer - tack för det.
    Må så gott och kram!

    SvaraRadera
  5. Tänk att du alltid lyckas få ihop något speciellt! Jag tycker det blev hur snyggt som helst.
    Mysig Helg ,-)
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  6. Va kul att ni pysslar tillsammans, önskar er en riktigt trevlig helg
    KRAM
    EVA

    SvaraRadera