2014/02/14

Planlöst måleri

Det här är tre resultat som kommit till när jag inte haft en aning om vad jag ska måla. Jag sitter där med akvarellådan och penseln och tittar på det vita papperet, och minns när jag gick på min första akvarellkurs för många år sen. Det var nästan en otäckt känsla att sätta färg på det kritvita papperet, vi var nära på skräckslagna vi stackars kursdeltagare. Ja det var då det, nu är jag lite tuffare men jag tycker fortfarande inte om det vita papperet eller den vita duken. Nu blev det i alla fall byggnader med hjälp av tuschpennor på de här vita arken. Trevlig helg på er....

7 kommentarer:

  1. glad alla hjärtans dag till dej! Jag tycker att alla tavlor du målar blir så himla fina--även kuddarna med svart sytråd.!!

    SvaraRadera
  2. Snyggt, snyggt!!! ...tänk om man kunde få till en endaste liten grej på ett vitt papper, men icke.

    Ha en fin lördag!!
    //lisa

    SvaraRadera
  3. Så snyggt det kan bli av planlöst måleri! Fint med tre målningar som passar ihop.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  4. underligt..hade skrivit en kommentar och plötsligt bara så försvann den...hm..vad jag skrev var att jag vet hur det känns...det vita arket, innan man kommer igång, sen när första pensel/pendraget är där, då känns det genast bra..'Kram Karina

    SvaraRadera
  5. Snyggt ,-)))
    Det vita pappret som bara väntar...............samma här, bara första strecket kommit på, så lossnar det, "oftast" ,-)))
    Bäst att inte skriva för mycket ,-)))
    Vår här soligt och varmt.
    Ha det fint. KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  6. Planlöst ser det inte ut som.. Det ser strålande ut..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  7. Ja ibland kan man bli sittande länge och bara stirra på den vita tomma ytan med ett lika tomt huvud!:/
    Tycker ditt planlösa måleri är urläckert!

    SvaraRadera