2012/05/31

Blusar

Nu står akvarellfärgerna i fokus. Jag tänkte att jag skulle träna mig lite för att komma in i tekniken innan jag ska gå på en tredagarskurs, ungefär som att städa innan städerskan kommer, tokigt eller hur, men jag har en förmåga att överarbeta bilderna, glömmer bort att jag har akvarellfärg och målar som jag gör med akryl och det blir inte så bra, rena  katastrofen skulle jag säga. Här är dagens motiv blusar med scarfs och storleken är A4.
regn...regn...regniga hälsningar /Irene

6 kommentarer:

  1. Hej!
    Tänk om man hade den storleken, ja, då vore man väl en docka. :)
    Ha det så kul på din kurs.

    SvaraRadera
  2. Det är ju så, man vill överarbeta, och inte lämna pappret i tid..Akvarell är svårt tycker jag..det där att måla lagom, vått ivått..lämna vitt..och inte för mkt färg..Jag tycker du lyckats bra med dina skjortor och scarfs'ar..Ha så kul på kursen..och ser fram emot att se dina alster!!Kram Karina

    SvaraRadera
  3. Så snygga,du är ju grym på det där..;)))

    Ha en härlig Fredag..

    KRAAAAAAM på re vännen!!

    SvaraRadera
  4. Ahhh these are so nice and beautiful...
    Love them! Wonderful red!

    SvaraRadera
  5. Ahhh these are so beautiful...
    I love them.
    Wonderful red!

    SvaraRadera
  6. *fniss*...underbar jämförelse ! Du gå kurs...?????
    Ha det så bra och må gott!
    Kram och vink från mig.

    SvaraRadera