2014/01/25

Den gamla ramen

Då har det gått en hel vecka sen förra inlägget...så då gör jag helt enkelt ett nytt lördagsinlägg. Jag hittade en gammal ram i ett skåp, den är mörkt grön, den är inte särskilt fin men jag satt ändå upp den i målarrummet. Det kan bli fint om det sitter en tom ram bland övriga målningar tyckte jag....det var innan den fick besök av en liten akvarell-tusch-teckning. Bilden utanpå ramen...ja det var också ett sätt att rama, om inte annat så var det enkelt. Själva bilden är tecknad efter det jag kan se i färgen, det började med att jag såg ett par korviga strumpor...och slutade med en liten historia om en gammal ram, håll till godo och ha en fortsatt skön helg /Irene

2 kommentarer:

  1. Fint det är. Jag undrar hur du gör då du gör teckningen/bilden.
    Ha en skön lördagskväll
    kram
    Fia

    SvaraRadera
  2. Ha ha så häftigt med bilden utanpå ramen!! ,-)))
    Jag ser ansikten i nya bilden !
    Skriver här, önskefoto heter stället!
    KRAM o Ha det fint. Primrose ,-)

    SvaraRadera