2014/01/06

Nya tag

Då börjar jag det nya året med att visa två små målningar 25x25 som jag kallar för tulpanflickorna. De är inte direkt nymålade för de kom till under sommaren. Nu när julens alla helger är över så hoppas jag att komma igång med måleriet igen. Jag har inte rört penslarna på två månader, om man bortser från några målade tomtar... men det gills inte. Det här är ett återkommande fenomen varje år, när advent närmar sig så slutar jag måla, men å andra sidan så ägnar jag mig åt skapande som kallas pyssel. Nu känns det skönt att helgerna är över och att det vänder och blir ljusare och med det kommer säkert målarlusten tillbaka, för det brukar den göra... SÅLD

5 kommentarer:

  1. Ja stackars oss ,-))
    Dom där förpackningarna kan bli tokig på, finns det något trick där också, eller måste man ha med sig en sax överallt!
    Har själv inte skulpterat eller gjort något på länge. Nu ska här börjas.
    Söta tulpantavlor.-)
    Ha det jättefint. God Fortsättning. KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  2. Jättefina, nu börjar tulpanernas tid, härligt! 🌷

    SvaraRadera
  3. Men Gud vilka snygga . Annelie

    SvaraRadera
  4. Så kul att du hittade till mig! Och jag blir jätteglad för att du ville bli följare!
    Det var mycket fint du har målat. Roligt att du beskriver olika tekniker. Jag har faktiskt tittat på tavlor i Axmar en gång.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  5. Hoppas du snart får tillbaka inspirationen!

    SvaraRadera