2012/10/15

3 akvareller

 det har blivit lite fler porträtt i akvarell, fast egentligen är det kanske inte porträtt för jag har inte målat av någon, utan det är bara fri fantasi a´la Irene. Målat i lugna jordfärger och så svart kol som jag tycker om att jobba med. Papperet har stor betydelse, tjockt ska det vara, här har jag använt 300 gr, stora ark som jag delar själv, jättehärligt att måla på. Så har en ny vecka startat, ute spöregnar det, ganska mysigt, men i morgon vill jag gärna ha lite höstsol... fin vecka till Er...

7 kommentarer:

  1. ÅH va snygga! Ställer du ut?
    Du är verkligen kanonduktig!!!
    Ha det fint.
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  2. Fri fantasi a la Irene! Såååå läckra! Djupt imponerad av ditt måleri!!! Hoppas du förstår och inser själv att du är jätte duktig!
    Nu får vi hoppas att de blir lite roligare ute också. Här är det grått, dimmigt, blåsigt och så detta regn.
    Nu vill jag ha vackra höstfärger!
    Må gott och ha det så bra! Var rädd om Dig!
    Kram & vink från mig.

    SvaraRadera
  3. Jättefina...härliga motiv..ansikten som säger något..roligt att måla ur fantasin..Kul med kol och akvarell...det ska jag prova nångång...Kram Karina

    SvaraRadera
  4. Din fantasi gör verkligen fina saker.. Jättefina "porträtt".
    Grattis till vinsten från Gudrun också..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  5. Så jättefin din blogg är nu//kram Laila

    SvaraRadera
  6. Hej igen nu prövar vi ett annat sätt//Laila

    SvaraRadera
  7. Mmmmm vackra. Tycker MYCKET om dessa
    kram till dig
    Emma

    SvaraRadera