2012/10/05

Lånta fjädrar

Fåglar är imponerande djur, läste på lite om fiskgjusen medans jag målade. Den blir vanligtvis 20-25 år gammal, lever uteslutande på fisk som den störtdyker efter i en hastighet upp till 70 km/h, ner till 1 meters djup. Bygger bo i en gammal tall och lägger för det mesta 3 ägg. Under aug-sept börjar den långa flytten, den ska flyga ända till Västafrika.... kan tänka att min fiskgjuse behöver alla fjädrarna då...så hädanefter blir det ingen fjäder i hatten för min del....  Akvarell - kol,
Ha nu en fin hösthelg allihopa


4 kommentarer:

  1. Härlig målning du gjort ,-))
    Nu vet jag mer om fiskgjusen. Dom blir riktigt gamla!
    Härligt att måla djur, älskar fåglar!
    Ha en jättefin Helg!
    Kram Primrose ,-)

    SvaraRadera
  2. Va fin..som vanligt då du målar. Oj va fiskmåsar vi har här..fiskgjusen är det samma fågel?..Ha en skön helg.kram

    SvaraRadera
  3. Jättefin,vilken fantasi du har
    Roligt att lära sig lite om fiskjusen
    ha en bra vecka

    SvaraRadera
  4. Va fint,kul tavla..med en fjäder ur hatten..
    Att den kan bli så gammal...otroligt..'
    Helgen den var fin, hoppas din var det med.Kram Min vän//Karina

    SvaraRadera