2012/10/19

Höstpynt ute

Hösten är härlig, det finns så mycket fint att plocka i naturen och det har jag naturligtvis varit ute och gjort. Nya kransar har bundits, stora dörrkransar och några små som får stå inne på öppna spisen. Tegelpannor har bundits ihop, tre stycken, till en urna, där har jag petat ner gran- o tall-ris och lite röda fina nypon från min rosbuske. Idén har jag snott från en handelsträdgård jag besökte i somras, enkelt och dekorativt och lätt att fixa om man får tag i gamla pannor förstås... trevlig helg till er...

5 kommentarer:

  1. Härliga kransar!
    Dax att fixa en snart ,-)
    Men vilken härlig idè, med urna gjort av tegelpannor, hur häftigt och läckert som helst!
    Ha en skön Helg! KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  2. Jag är DJUPT imponerad av alla dina små tips du bjuder på!!!! Detta med gamla tegelpannor...."snor" ja rakt av...*fniss*...Tack, tack! Detta visar att du är en mycket kreativ person som ser det vackra i det lilla....
    Önskar dig en skön Helg! Var rädd om dig unika och värdefulla kvinna!
    Kram & vink.

    SvaraRadera
  3. Meeen så mycket fint du gjort då..Nu blev jag lite avis...;)) Jag är värdelös på att göra kransar...

    KRAAAAM på re och ha en ljuvlig Lördag!!!

    SvaraRadera
  4. Oh vad fina..smart med att göra gamla tegelpannor till så fint!!! Ja nu är det tid att skapam inför höst och vinter..Dina kransar är ju jättefina..Önskar dig en fin vecka i de vackra höstfärgernas prakt..Kram Karina

    SvaraRadera
  5. Tack tack för din fina kommentar hos mig. Ja, det där med akvarellkursen år mycket bra! Jag har målat akvarell under många år...(har jag trott)...men jösses Amalia vad mycket jag missat!!! Nu får jag lära mig grunderna!!! Du ska veta att måååååååååååååååååååååånga "poletter" har ramlat ner i huvudet på mig. Så bra, fattar inte att jag inte gjort detta tidigare.
    Nu förstår du kanske varför jag uppskattar dina tavlor så MYVCKET !!!!
    Ps: Tegelpanne urnorna står så fina i min trädgård nu(3 st)! Tack för tipset!
    Var rädd om dig!
    Kram och vink från mig.

    SvaraRadera