2012/10/26

Vintage-kudde

Jag har gjort mig en ny kudde. Den är sydd av ett gammalt hemvävt lakan och jag använde en del av lakanet som är både lappat och lagat. Jag ville brodera något på kudden, helst en text, och då blir det ett tänkande och funderade på vad. Efter ett tag var texten given... vintage...det är ju precis vad hela kudden är. Jag har sytt med virkgarn för att få en robustare och inte så perfekt yta. Sydde på en skir spets för att väga upp det grova och slutligen några rutiga gamla knappar...och så här blev resultatet....
                                                                       önskar er en fin helg

8 kommentarer:

  1. ÅH det skule varit så kul att kunna sy och brodera! SÅ SNYGGT ,-)))
    Allkonstnär är du ,-))
    Jag kan inte något med tråd o nål!
    Här är riktigt kallt, ha en fin Helg.
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  2. Fattar inte....??? Hur många talanger har du????? Så snyggt broderat och kudden blev såååå läcker!
    Jag är allt lite "avis" på dig....*fniss'...
    Du, jag har namnsdag den 19/11 mitt andra namn...Så du kommer inte undan hi,hi,hi.
    Mailar dig min adress.
    Önskar dig nu en riktigt bra helg! Var rädd om Dig!
    Kram och vink.

    SvaraRadera
  3. Vilken fin kudde. Syr du även på beställning? Mvh Titti

    SvaraRadera
  4. Så vacker..så skir och romantisk..vad roligt att brodera lite ibland. Kom att tänka på min gamla farmor Emma, som hade så vackra broderade örngott...Hon broderade monogram, och sydde på egenknypplade spetsar..vad fint..Önskar dig en fin helg och sov så gott.Kram Karina

    SvaraRadera
  5. Vilken fin kudde å va snyggt du har sytt ordet..;)))

    Ha en skön Söndag!!

    KRAAAAAM på re!!!

    SvaraRadera
  6. Iren, tack för titt-in hos mig och rara ord!

    Riktigt riktigt snygg kudde!

    Kram

    Svar: Ja, det blir en hel del akvarellmåningar nu för tiden, mest på skoj... :)

    SvaraRadera